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Das Problem mit RU [Beitrag #281064] :: So., 27 Oktober 2013 07:53 Zum nächsten Beitrag gehen
Ein Zitat aus dem Ami-Forum zu Antiandrogenen und RU:

"I've long since quit RU (I stopped about a month after starting). I found that it had no effect at all. Based on what I now know, I'm not surprised it doesn't work. I actually happen to think that most pharmaceutical R&D companies are approaching hair loss from the wrong angle. In fact, I very strongly believe that hair loss is not in any way caused by androgenic hormones. Otherwise, I would have started losing hair when I turned 13~15 years. I do believe that DHT doesn't belong in the skin. It absolutely causes inflammation and redness, but I don't believe it causes hair loss.

Here's what I think is really happening: what is more significant is the high expression of 5 alpha reductase in skin and intrafollicularly. This is not because it causes the production of TOO MUCH DHT, it's because it acts as a "substrate sink" (testosterone being the primary metabolized substrate in skin and hair). So, in actuality, hair loss is not caused by an excess of androgenic hormone, but rather a lack of the other metabolites of testosterone and androstenedione (testosterone and androstenedione are in equilibrium with one another). Those metabolites lacking are estradiol and estrone from the aromatization of testosterone and androstenedione, respectively. Testosterone itself may even be responsible for the growth of hair.. not necessarily just its metabolites.

There is also a very specific reason why finasteride (or any 5 alpha reductase inhibitor) will only work temporarily... and only if it is dosed properly. Finasteride works because the inhibition of 5AR systemically causes a dramatic increase in the level of serum testosterone. This is why some people get gynecomastia. The elevated level of testosterone in all tissues where 5AR is expressed leaves more substrate to be aromatized. So, those with high expression of aromatase in breast tissue end up with gynecomastia. For the hair, though, this elevated level of testosterone in the skin and hair follicles is fantastic. Unfortunately, these levels do not remain elevated enough to have positive effects on hair for much more than a week. This is due to HPTA (hypothalamic-pituitary-testicular axis) feedback which signals the down-regulation of LH (luteinizing hormone) in response to high testosterone/estrogens. When you stop producing LH , testicular production and release of testosterone stops, resulting in the type of crash that anabolic steroid users can experience when coming off a cycle.

So, the only way that finasteride can really be effective (only temporarily) is by taking it at a very high dose. If you think of enzymes as being valves that regulate the flow of steroid/substrate from one steroid to another, the goal is to "shut off" the 5AR "valve" as quickly as possible (in a manner of speaking) so that you have higher levels of testosterone before your body realizes what's going on and shuts down LH. Once LH hormone shuts down, you crash, your junk shrinks, and you feel generally terrible."


Was sagen die Leute, die sich mit dem männlichen Steroidhaushalt besser auskennen?
Wäre das oben erwähnte wahr, würde es erklären, warum Progesteron eine solche Wirkung hat, oder?




It's just a flesh wound!

2-3 x pro Woche Hexal Ket 2%
Progesteron transdermal 10 mg / Tag
diverse NEMs:
Capsaicin, Isoflavone, Tocotrienole, Lignane

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Aw: Das Problem mit RU [Beitrag #281067 ist eine Antwort auf Beitrag #281064] :: So., 27 Oktober 2013 08:21 Zum vorherigen Beitrag gehenZum nächsten Beitrag gehen
Der halbe Text besteht im Grunde aus Theorien ohne irgendwelche nachweise...scheint mir mehr jemand zu sein bei dem die Standart-Antiandrogentherapie nicht so gut anschlägt.




Oral: Dut (2 mal 0,5 mg pro Woche)
Topisch: Minox, RU, Androcur

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Aw: Das Problem mit RU [Beitrag #281068 ist eine Antwort auf Beitrag #281067] :: So., 27 Oktober 2013 08:44 Zum vorherigen Beitrag gehen
Haar2O schrieb am Sun, 27 October 2013 09:21
Der halbe Text besteht im Grunde aus Theorien ohne irgendwelche nachweise...scheint mir mehr jemand zu sein bei dem die Standart-Antiandrogentherapie nicht so gut anschlägt.



genau so ist es

klar die antiandrogene theorie ist nicht 100% die AGA ursache..aber im großen die einzige die bei ca 50% der leute funktioniert

er kann ja ja auch all diese fehlenden hormone/prohormone von aussen zuführen...dann wird der sehen ob es funktioniert oder nicht Question




Die AGA-Behandlung ist individuell, eine Sache des "Trial And Error". Fasse dich kurz und kompakt bei Fragen... das ist meine Freizeit. Es besteht auch kein Verhältnis zu alopezie.de. ""Ich bin kein Arzt, sondern gebe hier lediglich meine private Meinung wieder; Art.5/GG. Auf Userfragen hin erläutere ich, wie ich persönlich vorgehen würde, wenn ich mich in der selben Lage befände. Bitte stets beachten: 1) Nachmachen auf eigene Gefahr und 2) Meine Vorschläge ersetzen keinen Arztbesuch!""

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