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Re: Gedopte Studenten [Beitrag #35995 ist eine Antwort auf Beitrag #35993] :: Sa., 12 August 2006 00:03
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Quick
Beiträge: 1406 Registriert: November 2005
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cool danke für die tips pilos
Quick
0,5mg Avo(stopped since 2.8.06),NEM, since 16.8.06 1,25mg finasterid, 50ug T4, Rogaine 2%,
He-MaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaN
Et es wie et es, et kütt wie et kütt, und et hätt noch immer jot jejange
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Re: Gedopte Studenten [Beitrag #36007 ist eine Antwort auf Beitrag #35995] :: Sa., 12 August 2006 09:54
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pilos
Beiträge: 26921 Registriert: November 2005 Ort: Ausland
Power Member ***** Top-User
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Quick schrieb am Sam, 12 August 2006 00:03 | cool danke für die tips pilos
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Die AGA-Behandlung ist individuell, eine Sache des "Trial And Error". Fasse dich kurz und kompakt bei Fragen... das ist meine Freizeit. Es besteht auch kein Verhältnis zu alopezie.de. ""Ich bin kein Arzt, sondern gebe hier lediglich meine private Meinung wieder; Art.5/GG. Auf Userfragen hin erläutere ich, wie ich persönlich vorgehen würde, wenn ich mich in der selben Lage befände. Bitte stets beachten: 1) Nachmachen auf eigene Gefahr und 2) Meine Vorschläge ersetzen keinen Arztbesuch!""
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Re: Gedopte Studenten [Beitrag #36294 ist eine Antwort auf Beitrag #35993] :: Di., 15 August 2006 02:58
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tristan
Beiträge: 709 Registriert: November 2005
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Nun, man muss nur mit solchen mitteln umgehen können. ich würde sagen das können viele aber leider nicht. Problematisch finde ich nur dass viele Menschen heute mittel nehmen um einfach mit der Konkurrenz und Arbeitsrahmenbedingen klar zu kommen. Diese Situation ist das gefährliche und primär ein gesellschaftlich kapitalistisches Problem. vor diesem hintergrund kann natürlich auch zu gefährlichen sachen gegriffen werden.
was modafinil angeht, wenn man das gezielt einsetzt, z.b. in einer Klausurwoche, oder wenn man mal zu wenig schlaf hatte, trotzdem aber konzentration braucht, finde ich das völlig in ordnung. Man sollte das natürlich nicht ausnutzen und dann generell nur noch 3 stunden schlafen, aber ansonsten...
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"‘Smart drugs’ are used by all sectors of society to improve the
functioning of the human mind. But there is now growing evidence,
particularly from the United States, that pharmaceuticals are being
both prescribed and illegally consumed by university students to
maintain supernormal levels of concentration in the run-up to
exams, with the suggestion that this trend will eventually encompass
younger children. How should society react to this increasing desire
by people to use smart drugs? What effects could their widespread use
have on our educational systems? Could children in the future face
blood or urine tests when sitting their A-level or GCSE exams?
Recent developments in drugs to improve memory and cognition
certainly raise the prospect of drug-testing regimes in schools similar
to those imposed on athletes. It is essential that educators in
particular think hard about the implications of such developments.
Are the smart drugs of the future more likely to be viewed as giving
an unfair advantage to pupils, or will they be embraced by parents
and teachers as a reasonable addition to the armament of selfimprovement
techniques designed to give children the best possible
start in life?
Until recently, psychotropic medications had significant risks that
made them attractive only when the benefits to the patient were
considered to outweigh the side effects. However, it is now becoming
possible to enhance cognition pharmacologically with minimal side
effects in healthy volunteers. For example, as part of a research
programme to identify cognitive enhancers for patient use, we
showed in our laboratory in Cambridge that a single dose of
modafinil (Provigil, a drug licensed for the treatment of narcolepsy)
induced reliable improvements in short-term memory and planning
abilities in healthy adult male volunteers.1 Improvements in
performance have also been shown in healthy young male students
after a single dose of methylphenidate (Ritalin).2 Some research has
indicated similar cognitive-enhancing potential with a group of
memory-modulating drugs called ampakines.3
Such drugs are typically developed to treat a medical condition,
but are proving to be safe enough for widespread use following
healthy volunteer studies. The list of agents, including nutraceuticals
and herbal enhancers, is also growing.4 More work is needed to
determine if these drugs will maintain their beneficial effects when
taken over a long period of time. Nevertheless, in the absence of
contrary advice, increasingly they will be used for indications other
than those they are licensed for."
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http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2403613.stm
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Re: Gedopte Studenten [Beitrag #37118 ist eine Antwort auf Beitrag #36026] :: Mi., 23 August 2006 10:05
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Claudi
Beiträge: 342 Registriert: Januar 2006 Ort: NRW
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fuselkopf schrieb am Sam, 12 August 2006 16:16 |
und ritalin muss wirklich was bringen, habs aber noch nicht probiert. ist auch nicht leicht dran zukommen, wegen btmg
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*kopfschüttel* Tu's auch nicht! Ich kenne einen, der ist davon "panne" geworden. Hat hinterher mit seinen Tabletten gesprochen.
Er besaß zwei Kämme. Für jedes Haar einen.
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