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AGA ist KEINE Krankheit?! Kardiovaskuläres Risiko... [Beitrag #188102] :: Di., 03 August 2010 09:50 Zum nächsten Beitrag gehen
Wurde ja schon häufiger hier angeschnitten und kontrovers debattiert... Neutral

Br J Dermatol. 2010 Aug;163(2):371-7. Epub 2010 Apr 23.
Association of androgenetic alopecia with metabolic syndrome in men: a community-based survey.

Su LH, Chen TH.

Department of Dermatology, Far Eastern Memorial Hospital, Taipei, Taiwan.
Abstract

Summary Background Several previous studies have investigated the association between factors related to metabolic syndrome, which is known to increase the risk of type 2 diabetes mellitus and cardiovascular disease, and androgenetic alopecia (AGA). However, the results of these studies have been inconsistent. Objectives To determine if there is an association between metabolic syndrome and AGA after adjustment for potential confounders. Methods A population-based cross-sectional survey was conducted in Tainan, Taiwan. A total of 740 subjects aged 40-91 years participated in the survey between April and June 2005. The Norwood classification was used to assess the degree of hair loss. Information on components of metabolic syndrome together with other possible risk factors was collected. Results A statistically significant association was found between AGA and the presence of metabolic syndrome [odds ratio (OR) 1.67, 95% confidence interval (CI) 1.01-2.74] as well as between AGA and the number of fulfilled metabolic syndrome components (OR 1.21, 95% CI 1.03-1.42) after controlling for age, family history of AGA and smoking status. Among metabolic syndrome components, high-density lipoprotein cholesterol (HDL-C) (OR 2.36, 95% CI 1.41-3.95; P = 0.001) was revealed as the most important factor associated with AGA. Conclusions Our population-based study found a significant association between AGA and metabolic syndrome; among the components of metabolic syndrome, HDL-C was found to be of particular importance. This finding may have significant implications for the identification of metabolic syndrome in patients with moderate or severe AGA. Early intervention for metabolic syndrome is critical to reduce the risk and complications of cardiovascular disease and type 2 diabetes mellitus later in life.

Actas Dermosifiliogr. 2010 Apr;101(3):248-56.
[Male androgenetic alopecia and cardiovascular risk factors: A case-control study]

[Article in Spanish]

Arias-Santiago S, Gutiérrez-Salmerón MT, Castellote-Caballero L, Buendía-Eisman A, Naranjo-Sintes R.

Servicio de Dermatología, Hospital Clínico San Cecilio, Granada, España. salvadorarias@hotmail.es
Abstract

BACKGROUND AND OBJECTIVES: The relationship between androgenetic alopecia and cardiovascular disease has been studied by some authors in the past, although the results of epidemiological studies have been variable. The objective of this study was to determine the prevalence of metabolic syndrome and carotid arteriosclerosis in patients with early-onset androgenetic alopecia. PATIENTS AND METHODS: Seventy men were studied, 35 with diagnosis of early-onset (before 35 years of age) androgenetic alopecia and 35 control subjects who consulted for other skin conditions. In both groups, the criteria for metabolic syndrome according to the Adult Treatment Panel-III were studied (obesity, triglycerides, high-density lipoprotein cholesterol, systolic and diastolic blood pressure, and blood glucose), presence of atheromatous plaques, and carotid intima-media thickness using Doppler ultrasonography. Other cardiovascular risk factors, hormones, and acute-phase reactants were also analyzed. RESULTS: Criteria for metabolic syndrome were met by 57.1% of the patients with androgenetic alopecia compared to 14.3% of the controls (P<0001). Thirty-four percent of the patients with androgenetic alopecia had atheromatous plaques compared to 8.6% of the controls (P=.018). In an independent correlation analysis, abdominal obesity, systolic blood pressure, triglycerides, and blood glucose levels were significantly greater among patients with androgenetic alopecia. Testosterone and sex hormone binding globulin levels were similar in the 2 groups whereas insulin and aldosterone levels were higher in patients with androgenetic alopecia (P<05). CONCLUSIONS: The high frequency of metabolic syndrome and carotid atheromatous plaques in patients with androgenetic alopecia suggests cardiovascular screening should be done to enable early detection of individuals at risk and initiation of preventive treatment before cardiovascular disease becomes established.




--ca. 0,2 mg Fin/d, seit 05/14, KET, Salix Alba Shampoo (bei SE)--
[Abgesetzt: 0,3 mg Fin/d (1/14 - 5/14), 0,4 mg Fin/d (3/12-01/14), 0,7 mg Fin/d (06/09 - 3/12), 1,25mg Fin (11/05-06/09), diverse NEMs]

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Aw: AGA ist KEINE Krankheit?! Kardiovaskuläres Risiko... [Beitrag #188127 ist eine Antwort auf Beitrag #188102] :: Di., 03 August 2010 21:42 Zum vorherigen Beitrag gehenZum nächsten Beitrag gehen
Die Frage ist hier doch immer Ursache und Wirkung.

Also das der HA die kardiovaskulären Krankheiten auslöst (und damit als Krankheit zu bezeichnen wäre), erscheint doch etwas unwarscheinlich.

HA ist wohl eher eine von verschiedenen Auswirkungen genetisch ausgelöster Veränderungen von Transmittern und Bioregulatoren im Körper.

Gut, das eine wird als Krankheit bezeichnet (weil des tatsächlich zum Tode führen kann), HA (ohne physische Beeinträchtigung) eben nicht - gut da mag man streiten.

Aber das sind schon Spitzfindigkeiten, wichtiger ist ja der praktische Schluß: Vorsicht beim Herz-Kreislauf-System mit einer Glatze!

[Aktualisiert am: Di., 03 August 2010 21:47]




Alopezie.de -
Foren Haarausfall und Haartransplantation

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Aw: AGA ist KEINE Krankheit?! Kardiovaskuläres Risiko... [Beitrag #188138 ist eine Antwort auf Beitrag #188102] :: Mi., 04 August 2010 01:52 Zum vorherigen Beitrag gehenZum nächsten Beitrag gehen
oder vielleicht wie AGA sind herzkrankheiten einfach ein resultat unseres lebenstills und unserer ernährung, vielleicht auch nicht als ursache, aber schlechte ernährung etc. fördert im prinzip defenitiv immer krankheiten oder gesundheitliche probleme.




kein minox mehr aufgrund von hefepilz
Fincar - 1 X 1,25mg
Zink-Chelat 2x 50mg
Beta Sitosterol 2x 375mg
Ket 2% - 1x am tag
wegen eisenanämie eisen-2-glycin sulphat 1x sonnenstudio und bifonazol creme gegen hefepilz

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Aw: AGA ist KEINE Krankheit?! Kardiovaskuläres Risiko... [Beitrag #188163 ist eine Antwort auf Beitrag #188127] :: Mi., 04 August 2010 22:08 Zum vorherigen Beitrag gehen
alopezie.de schrieb am Tue, 03 August 2010 21:42
Die Frage ist hier doch immer Ursache und Wirkung.

Also das der HA die kardiovaskulären Krankheiten auslöst (und damit als Krankheit zu bezeichnen wäre), erscheint doch etwas unwarscheinlich.

HA ist wohl eher eine von verschiedenen Auswirkungen genetisch ausgelöster Veränderungen von Transmittern und Bioregulatoren im Körper.

Gut, das eine wird als Krankheit bezeichnet (weil des tatsächlich zum Tode führen kann), HA (ohne physische Beeinträchtigung) eben nicht - gut da mag man streiten.

Aber das sind schon Spitzfindigkeiten, wichtiger ist ja der praktische Schluß: Vorsicht beim Herz-Kreislauf-System mit einer Glatze!


natürlich löst AGA keine kardio-vaskulären Krankheiten aus, jedoch ist sie offenbar überdurchschnittlich häufig mit diesen vergesellschaftet... dem met. syndrom wird ja auch krankheitswert zugeschrieben, obwohl man "nicht wirklich" krank ist, also krank im eigentlichen sinne




--ca. 0,2 mg Fin/d, seit 05/14, KET, Salix Alba Shampoo (bei SE)--
[Abgesetzt: 0,3 mg Fin/d (1/14 - 5/14), 0,4 mg Fin/d (3/12-01/14), 0,7 mg Fin/d (06/09 - 3/12), 1,25mg Fin (11/05-06/09), diverse NEMs]

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